Szerződési feltételek

 

Szerződési  feltételek


Ez a Szabályzat a Szolgáltató által üzemeltetett web-shop valamennyi oldalára, megrendelési, szállítási és fizetési folyamatára kiterjed, és a gardenpack.hu oldalon regisztrált vagy regisztráció nélküli összes Felhasználóra vonatkozik. Felhasználó, a Szolgáltató által üzemeltetett web-shop weboldalait látogatva, akár regisztrált vagy nem regisztrált Felhasználóként teszi ezt, a Szabályzatban foglaltakat magára nézve kötelezőnek ismeri el. Ha a Felhasználó nem fogadja el a feltételeket, nem jogosult a web-shop tartalmának megtekintésére.
Ez a dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, nem minősül írásbeli szerződésnek, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal.


Szolgáltató adatai

cégnév: Eper és Róma Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
cégjegyzékszám: 01-09-895987
székhely:2094 Nagykovácsi Nefelejcs utca 17.
levelezési cím: 2094 Nagykovácsi Nefelejcs utca 17.
adószám: 14259836-2-13
adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-82660/2015
csomagküldő kiskereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma: B/60//2015
bankszámlaszám: Erste Bank 11600006-00000000-28407733
e-mail cím: info@gardenpack.hu
weboldal: http://www.gardenpack.hu/
telefon: 06 30 731 4650
szerződés és kapcsolattartás nyelve: magyar

Tárhely szolgáltató adatai:
cég: Sigmanet Kft.
cím: 1132 Budapest Victor Hugo utca 18-22.
e-mail: info@sigmanet.hu
telefon: +36 20 388 7038, +36 20 553 2217


Jelen Szerződési Feltételek 2015. október 1.-től lép hatályba és módosításig vagy visszavonásig érvényes.



Termékek, szolgáltatások

A megjelenített termékek kizárólag a web-shop online felületén rendelhetők meg. Telefon, e-mail, levél útján leadott rendeléseket nem fogadunk el.
A termékek árai bruttó, forintban értendő árak, tartalmazzák a törvényben előírt áfát.
A termékek árai nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját.
Csomagolási költség nem kerül felszámításra.
A weboldalakon megtalálható termék fotók eltérhetnek a valóságostól, illusztrációként szerepelhetnek, ezért a Szolgáltató nem vállal felelősséget a fotón ábrázolt és a tényleges kinézet eltérése miatt.
A fotó a növényeket kifejlett állapotukban mutatja be, egy-egy jellegzetes tulajdonságát kiemelve, például virágát, különleges alakzatát, vagy őszi lombszínét, ezért a rendelt növény kinézete még nem pontosan olyan, mint a képeken látható.
A növényeket az adott évszaknak megfelelő állapotban tudjuk leszállítani. A termék bemutatásakor megadott növény méretek kis mértékben eltérhetnek a leszállított növény méretétől,  lehetnek kicsit kisebbek vagy nagyobbak.
A Szolgáltató törekszik a pontos és részletes termék információk közlésére, amennyiben mégis pontatlanság vagy hiba észlelhető azokban, fenntartja a javítás jogát. Ez esetben a hiba feltárása és javítása után azonnal tájékoztatja a megrendelőt a változásról, akinek lehetősége van a szerződéstől való elállásra illetve annak megerősítésére.


Rendelés

A termék kiválasztással és megrendeléssel adásvételi szerződés jön létre a Szolgáltató és a Felhasználó között, amely jogviszonyra a megrendelés és visszaigazolás, valamint a jelen Szerződési Feltételek rendelkezései egyaránt irányadók.
A Felhasználó regisztrációt követően vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.
A termék kiválasztása után meghatározza a mennyiséget.
Kosárba helyezi a kiválasztott terméket, ha tovább vásárol, visszatérhet a termék oldalakra. A kosár oldalon lehetősége van módosításra, törlésre, a rendelés megtartására, vásárlási kupon érvényesítésre, ellenőrzésre.

Felhasználó adatbeviteli hibák észlelésénél a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat

A Szolgáltató a megrendelést csak akkor tudja fogadni és teljesíteni, ha a Felhasználó a regisztrációhoz és vásárláshoz szükséges adatokat, információkat hiánytalanul megadja.
A hiányos adatszolgáltatásból, a hibás vagy pontatlanul megadott cím okozta mulasztásból eredő károkért, a kézbesítés meghiúsulásáért a Szolgáltató nem vállal felelősséget. Az ugyanezen okból felmerülő szállítási vagy egyéb többletköltség a vevőt terheli.
A Szolgáltató a kiszállító cégtől hibás cím miatti kézbesíthetetlenségről kapott értesítés alapján csak abban az esetben szállíttatja ki ismételten a megrendelt terméket, ha a cím helyesbítése e-mailben megtörténik és a megrendelő vállalja a fizetési feltételek módosulását.
Amennyiben előre banki átutalással fizette ki a termék árát és az egyszeri szállítási költséget, e-mailben küldött rendelés és pontos cím megerősítésével egy időben ki kell egyenlítenie banki átutalással a másodszori kézbesítés díját is, illetve, ha a rendelési érték mértékének függvényében nem kellett fizetnie szállítási díjat, a másodszori kézbesítésnél a meghatározott szállítási díjat kell fizetnie. Az első kézbesítésnél utánvétes fizetést választó Felhasználónak csak a kétszeri szállítási díj és a termék árának előzetes banki átutalása után szállíttat a Szolgáltató ismételten. Mindegyik esetben csak akkor történik meg a másodszori kiszállítás, ha az összeg a Szolgáltató számlájára beérkezik. Ha a második kiszállítástól eláll a Felhasználó és előzetesen már banki átutalással tejesítette a kifizetést, a visszafizetés az elállási feltételek között közölt módon történik.
Amennyiben a cím pontosítást célzó értesítő e-mailre a Felhasználó nem reagál 48 órán belül, vagy nem kéri a másodszori kiszállítást, vagy nem fizeti ki a fent körülírt összeget, a szállítási költség levonása után, a csomag visszaérkezését követően 30 napon belül Szolgáltató visszautalja az előre átutalt összeget. A visszautalás után a Szolgáltatónak egyéb kötelezettsége nincs a Felhasználó felé.


Fizetés

A pénztár oldalon Felhasználó megadja a pontos számlázási címet, szállítási címet, szállítási módot, fizetési módot, áttekintheti a megrendelést, megjegyzést küldhet, és a vásárlási feltételek elfogadása után elküldheti a megrendelését.
Az adásvételi szerződés feltételeit a megrendelés elküldésével a Felhasználó elfogadja.

A megrendelt termékek vételárát és a szállítás díját, melyek együttes összege megrendeléskor feltüntetésre kerül,
- a GLS futárszolgálatnak készpénzes fizetéssel (utánvéttel),
- a GLS CsomagPonton készpénzes fizetéssel,
- előreutalva banki átutalással, az alábbi számra és névre teljesítheti:

kedvezményezett bankja: Erste Bank Hungary Zrt.
kedvezményezett neve: Eper és Róma Kft.
adószám: 14259836-2-13
kedvezményezett számlaszáma:11600006-00000000-28407733


Szállítás

A Felhasználó választhat a házhoz szállítás GLS futárszolgálattal, illetve a GLS CsomagPonton történő átvétel között.
A szállítási költségek részletesen megtalálhatók a "Szállítás/fizetés" címszó alatt a weboldalon.
Felhasználó köteles a csomagot átvételkor a futár előtt megvizsgálni, és ha a csomagoláson sérülést észlel, ami jól láthatóan a benne lévő termék károsodásához vezetett, köteles írásos észrevétel felvételét kérni a futártól, a csomag átvételét ezek után megtagadhatja. Ilyen írásos dokumentáció nélküli utólagos reklamációt a Szolgáltató nem fogad el.


Megrendelések feldolgozása, visszaigazolás, teljesítés

A Szolgáltató a megrendelés vételekor automatikusan generált visszaigazolást küld e-mailben a Felhasználónak.
Ezt 48 órán belül köteles megtenni, ennek hiányában a vevő mentesül ajánlati kötöttsége alól.
A visszaigazoló e-mail kézhezvételekor, a 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet alapján a Szolgáltató és a megrendelő között "távollévők közötti szerződés" jön létre.
A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő úgy a Felhasználó, mint a Szolgáltató részéről megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé  válik. Ha a Felhasználó pontatlan e-mail címet ad meg, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni a Szolgáltató kizárja visszaigazolási felelősségét.
A megrendelés teljesítésének határideje a megrendelés beérkezésétől  számított maximum 5-7  munkanap. Amennyiben a megrendelt termék nincs készleten, a Szolgáltató azonnal  tájékoztatja a megrendelőt és egyeztet a szállítás várható időpontjáról. Ha a termék ellenértékét előre történő banki átutalással egyenlítik ki, az 5-7 munkanapos szállítási határidő az ellenérték a Szolgáltató bankszámláján történő jóváírásától értendő. Ha a megrendelt termék nem áll rendelkezésre és a megrendelő nem vár a szállításra és előre banki utalással már megtörtént a termék  kifizetése, a Szolgáltató az átutalt összeget legkésőbb harminc napon belül visszatéríti. Ez a kötelezettség teljesítés a Szolgáltatót nem mentesíti szerződésszegése egyéb következménye alól.

Szerződésnek megfelelő teljesítés esetén a megrendelő köteles a terméket a feltüntetett áron megvenni és átvenni.


Elállási jog

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú (http://eur-lex.europa.eu/ LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2011:304:0064:0088:HU:PDF), a fogyasztók jogairól szóló irányelvének, és a fogyasztó/Felhasználó és a vállalkozás/Szolgáltató közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet (http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1400045.KOR)szabályozása értelmében a Felhasználót megilleti az elállási jog, melyet a termék kézhezvételét követő 14 naptári napon belül gyakorolhat.
Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.
A Felhasználó az  elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakra is gyakorolhatja.
Ezt a jogát Felhasználó nem gyakorolhatja romlandó vagy minőségüket rövid ideig megőrző termékek tekintetében.
A romlandó  vagy minőségüket rövid ideig megőrző áruk értékesítése esetében, tehát a  jelen web-shop által forgalmazott élő növények esetében a  vevő nyilvánvalóan azért nem gyakorolhatja a 14 napos elállási jogot, mert ez alatt az idő alatt a növények víz, fény és végleges helyre való ültetés hiányában olyan kárt szenvedhetnek el, amitől életképtelenné válnak.

Megilleti az elállási jog a Felhasználót az élő növények kivételével minden egyéb termék vonatkozásában.
A termék visszaküldésének költségét a rendelet értelmében Felhasználónak kell viselnie, a Szolgáltató nem téríti meg ezt a költséget.
Ezért utánvéttel visszaküldött csomagot nem veszünk át.
Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli.
A Felhasználó által visszaküldött csomag kibontása és a csomagban visszaküldött termék videó kamerával rögzítésre kerül. Ez a Szolgáltatóhoz való visszakerülés előtt történt esetleges sérülés, értékcsökkenés igazolása és így a későbbiekben esetleg felmerülő jogvita elkerülése miatt szükséges.

Ha a Szolgáltató  Felhasználó felé elállási jogáról tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, fenti elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.
Ha a Szolgáltató a tizenkét hónapon belül megadja a Felhasználónak a tájékoztatást, az elállásra nyitva álló határidő a tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.

Ha a Felhasználó eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a szállítási díjat is tartalmazó kifizetett összeget.
A visszatérítés a fizetési móddal megegyező módon történik, kivéve, ha Felhasználó kifejezett beleegyezését adja más fizetési mód alkalmazására, de a Felhasználót ebből adódóan többletdíj nem terhelheti.
Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a visszafizetendő (a termék vételárát és a szállítási díjat) összeget, amíg a Felhasználó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte, a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ha a Felhasználó él elállási jogával, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, a visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A Felhasználó elállási szándékát egyértelmű nyilatkozatban jelezheti a Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban, e-mailben, telefonon. Postai úton feladva a postára adás időpontját vesszük figyelembe, ajánlott küldeményként vagy csomagként történő feladással, telefonon történő jelzés esetén a telefonon történő jelzését. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.

Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár e.


Jótállás, szavatosság

2014. év május 14. napjával a fogyasztó/Felhasználó és vállalkozás/Szolgáltató közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályait a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet rendezi
Az NGM rendelet előírásait 2014. év május 14-én,
az új PTK. szabályait a 2014. március 15-én,
a 45/2014. Korm. rendelet módosított rendelkezéseit (a Melléklet kivételével) a 2014. április 9-én,
a Kormány Rendelet Melléklet módosítását a 2014. szeptember 15-én,
illetve az azt követően kötött szerződésekre kell alkalmazni.

Fogyasztó/Felhasználó és vállalkozás/Szolgáltató közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó/Felhasználó hátrányára nem térhet el.


Kellékszavatosság

A Felhasználó a Szolgáltatóval szemben hibás teljesítés esetén kellékszavatossági igényt érvényesíthet a  2014.március 15.-től hatályos új PTK szabályai szerint.
Felhasználó kérheti a termék javítását vagy cseréjét, kivéve, ha ezen igények valamelyikének teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a javítást vagy cserét nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni, ezt a közlést nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül teheti meg.
A termék átvételétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

A termék átvételétől számított hat hónapon belül a Felhasználónak nincs más kötelezettsége, mint azt igazolni, hogy a terméket a Szolgáltatótól vette. Hat hónap elteltével már azt is a Felhasználónak kell igazolni, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt.


Termékszavatosság

A Felhasználó termék hibája esetén kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, illetve, ha nem rendelkezik a gyártó termék leírásában megadott tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
A Szolgáltató a Felhasználó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amely tartalmazza a fenti rendeletben elvártakat.


Szerzői jog

A web-shop weboldalain fellelhető teljes tartalom (termékleírás, tájékoztató, ismertető anyag, egyéb szöveg, cikk, Adatvédelmi nyilatkozat, Szerződés, videó, kép, arculati elemek, stb.) a Szolgáltató Eper és Róma Kft. saját tulajdonát képezik, ezért jogi védelem alatt állnak, melyek kizárólag a szellemi tulajdonjogok jogosultjának előzetes, írásban rögzített engedélyével használhatók fel.
A szellemi tulajdonjogok jogosultjának engedélye birtokában történő másodközlésnek meg kell felelnie a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. tv. a Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C. tv., a Szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. tv. és a médiaszolgáltatásokról és tömegkommunikációról szóló 2010. évi CLXXXV. tv. vonatkozó rendelkezéseinek.
Ezen engedély nélkül a tartalmak bármilyen formájú másolása, közzététele, bármilyen célú felhasználása nyilvános közzététel céljából jogi eljárást von maga után.
A web-shop használatával a Felhasználó elfogadja, hogy az oldal tartalmának másolása, vagy az ezen Szerződésben részletezett folyamatok működési céltól eltérő felhasználása akkor is jogsértésnek minősül, ha az esetleg nem állna szerzői jogi oltalom alatt.
Az olyan tartalmak esetében, ahol más forrás van  feltüntetve, vagy egyéb tudnivaló kerül a szerzői joggal kapcsolatban közlésre (tanulmány, szakvélemény, publikáció, fotó, illusztráció, terv, statisztika) kizárólag a szerzői jogról szóló 1999.évi LXXVI. törvény rendelkezéseit alkalmazva lehet eljárni.


Panasz ügyintézés módja

A Felhasználó panaszait eljuttathatja e-mailben: info@gardenpack.hu,
postai levélben: 2094 Nagykovácsi Nefelejcs utca 17.,
telefonon: 36 30 731 4650 munkanapokon 10-15 óra között.

Panasszal akkor tud a Szolgáltató érdemben foglalkozni, ha abban pontosan közlik a megrendelésben feltüntetett adatokat, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, így azonnal beazonosítható a panasszal érintett teljesítés.
A telefonon érkező panaszokat Szolgáltató azonnal megvizsgálja és tájékoztatja álláspontjáról a panaszost, indokolt esetben orvosolja a panaszt. Ha ezt a döntést Felhasználó nem tartja elfogadhatónak, írásban kell megküldeni a panaszt. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint jár el a Szolgáltató.
Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgálja és az elbírálás eredményéről és annak indoklásáról írásban tájékoztatást ad. Amennyiben a válasszal a Felhasználó nem ért egyet, úgy felügyeleti szervhez fordulhat panaszával.

Felügyeleti szerveink a következők:

- adatok kötelező közzétételének,  jogszabály szerinti kötelező tájékoztatás elmulasztása esetén, adatbeviteli hibák javításának lehetőségével, visszaigazolással összefüggésben
- a termék- és kellékszavatossági jogok érvényesítésével, a fogyasztó tájékoztatással és a panasz kezeléssel összefüggésben;
- a Szerződési Feltételek tartalmának jogszerűségével összefüggésben az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság

Pest Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőség
cím: 1135 Budapest Lehel utca 43-47.
levelezési cím: 1365 Budapest Pf. 270.
telefonszám: +36 1 329-7017, +36 1 236-3900, Telefax: +36 1 236-3956
e-mail: fogyved.pestmegye@pmkh.hu

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
cím: 1088 Budapest József krt. 6.
levelezési cím: 1428 Budapest, Pf. 20.
telefon: +36 1 459 4800
fax: +36 1 210 4677
e-mail: nfh@nfh.hu
- elektronikus hirdetéssel kapcsolatos szabályok megsértésével összefüggésben
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
cím: 1133 Budapest Visegrádi utca 106.
telefon: +36 1 468 0673
http://nmhh.hu/tart/index/45/Ugyintezes
e-mail: info@nmhh.hu

A panasz kivizsgálására vonatkozó levelezés másolatát Szolgáltató 3 évig megőrzi és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.

Jogvita békés rendezése céljából a Felhasználó eljárást kezdeményezhet a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél. Területileg illetékes békéltető testület:

Pest Megyei Békéltető Testület
1119 Budapest Etele út 59-61-II.240.
telefon: 36 1 269 0703
e-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
          
                                                   
A Szerződés az alábbi jogszabályokra, rendeletekre figyelemmel készült:
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU Irányelve,
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól